Telefones: (+994 12) 599 0501/02/03
Endereço:
Business Center Marine Plaza, Rua Uzeyir Hajibayov Kuçesi, nº 62, 12º andar, salas 1202 e 1203 AZ1010 - Baku, Azerbaijão
Horário: 10h às 16h (segunda a sexta-feira, exceto feriados). Fechado no horário do almoço de 13:00 às 14:00
Setor Consular: (+994 12) 599 05 84
Conta bancária para pagamento de serviço consular:
International Bank of Azerbaijan
AZ64IBAZ
39010029441100100120
Address: Nizami street, 67
Email: brasemb.baku@itamaraty.gov.br
Como chegar:
Metrô: Estações (Stansiyasi) 28 May ou Sahil.
Ônibus: Linhas 21 e 32, vindo da estação de metrô 28 May.
A Embaixada localiza-se no edifício ao lado do Hotel Holiday Inn e também do Porto Baku Residences.
Clique no link para maiores esclarecimentos: Informações consulares (Ministério das Relações Exteriores)
________________________________________________________________________________________________________
Covid-19 – Fim da exigência de comprovantes de vacinação ou testes negativos para entrada no Brasil
Anvisa informa que as autoridades migratórias brasileiras não mais exigirão, de viajantes internacionais, a comprovação de vacinação contra a Covid-19 ou a apresentação de resultado negativo de teste para rastreio da infecção pelo SARS-CoV-2 (Covid-19).
As companhias aéreas e operadores aeroportuários já foram comunicados, pela Anvisa, do fim da referida exigência.
Covid-19 – End of requirement for proof of vaccination or negative tests to enter Brazil
Anvisa informs that the Brazilian immigration authorities will no longer require, proof of vaccination against Covid-19 or a negative PCR (Covid-19) test result to enter Brazil.
Airlines and airport operators have already been notified by Anvisa.
________________________________________________________________________________________________________
NOVAS REGRAS DE ENTRADA NO AZERBAIJÃO PARA VISITANTES QUE VENHAM PARTICIPAR DO GRANDE PRÊMIO DE FÓRMULA I DO AZERBAIJÃO 2023
Estrangeiros e apátridas que chegarem à República do Azerbaijão para participar do Grande Prêmio do Azerbaijão de Fórmula 1 - 2023 poderão obter vistos na chegada, nos aeroportos internacionais da República do Azerbaijão, de 1º de abril a 15 de maio de 2023.
Para a emissão do visto é necessária a apresentação de um dos documentos abaixo mencionados:
1) Cartão de credenciamento ou outro documento comprobatório do credenciamento de acordo com as regras relevantes das companhias "Formula One Management Limited” e “International Automobile Federation”, organizadores internacionais das corridas de Fórmula 1;
2) Cartão de credenciamento da “Baku City Circuit Operations Company”; e
3) Bilhete, bem como bilhete eletrônico ou outro documento que confirme a compra do bilhete de entrada para o Grande Prêmio do Azerbaijão de Fórmula 1 - 2023.
NEW RULES FOR ENTRY TO AZERBAIJAN FOR VISITORS COMING TO ATTEND THE AZERBAIJAN FORMULA 1 GRAND PRIX 2023
Foreigners and stateless persons arriving in the Azerbaijan Republic in connection with the Formula I Azerbaijan Grand Prix 2023 will be able to obtain visas on arrival at the international airports of the Republic of Azerbaijan from 1st April to 15th May 2023.
One of the below mentioned documents is required for visa issuance:
1) An accreditation card confirming the accreditation or another document confirming the accreditation in accordance with the relevant rules of Formula One Management Limited the company and the International Automobile Federation, the international organizers of Formula I races.
2) An accreditation card confirming the accreditation of Baku City Circuit Operations Company.
3) A ticket, as well as an electronic ticket, or other document confirming the purchase of a ticket to Formula I Azerbaijan Grand Prix 2023.
________________________________________________________________________________________________________
Mudança das regras para admissão de brasileiros no Azerbaijão.
O Gabinete de Ministros do Azerbaijão adotou nova resolução sobre medidas adicionais para eliminar restrições do regime especial de quarentena.
Vale ressaltar que esta última restrição não é realmente observada há vários meses. A matéria poderá ser consultada no link:
https://www.turan.az/ext/news/2023/3/free/Social/en/2862.htm |
____________________________________________________________
A number of restrictions of the special quarantine regime have been eliminated
The Cabinet of Ministers of Azerbaijan adopted a resolution on additional measures to eliminate certain restrictions of the special quarantine regime.
Thus, since March 28, citizens of all countries and stateless persons can arrive in Azerbaijan by air. By land, only vehicles transporting cargo will be allowed.
Also, the requirement for arrivals from all countries to present a document confirming vaccination against COVID-19 or immunity from coronavirus is canceled.
No COVID-passport is required now to visit celebration houses, sports and wellness facilities, large shopping centers, catering facilities, hotels and travel by intercity transport.
It is noteworthy that this last restriction has not actually been observed for several months.
https://www.turan.az/ext/news/2023/3/free/Social/en/2862.htm
____________________________________________________________________________________________
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 01/2023
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE ADMINISTRATIVO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no exercício de suas atribuições, e considerando que não houve interposição de recursos ao resultados publicados da ata de 17 março de 2023, confirma a classificação final do processo seletivo, em ordem de classificação:
1. Günel Bayramli – 211,24
2. Aida Huseynova – 205,25
3. Narmin Isparzade – 199,16
4. Emin Samadli – 190,6
Baku, 29 de março de 2023.
A Comisão de Seleção
_______________________________________
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS Nº. 01/2023
HIRING OF AN ADMINISTRATIVE ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, and considering that there was no appeal against the published results of the minutes of March 17, confirms the final classification of the selection process, in order of classification:
1. Günel Bayramli – 211,24
2. Aida Huseynova – 205,25
3. Narmin Isparzade – 199,16
4. Emin Samadli – 190,6
Baku, March 29th 2022
The Selection Committee
_________________________________________________________________________________
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 01/2023
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE ADMINISTRATIVO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no uso de suas atribuições, providenciou aplicação da prova prática e entrevistou os candidatos selecionados para a terceira fase, conforme resultados publicados na ata de 10 de março passado.
Os integrantes da Comissão de Seleção que aplicaram as provas decidiram atribuir as seguintes notas aos candidatos abaixo relacionados em ordem de classificação, conforme as notas atribuídas pelos avaliadores:
Aida Huseynova Entrevista Prova Prática Total
Pontos: 33,25 50 83,25
Günel Bayramli Entrevista Prova Prática Total
Pontos: 42,25 39,99 82,24
Narmin Isparzade Entrevista Prova Prática Total
Pontos: 37,5 36,66 74,16
Emin Samadli Entrevista Prova Prática Total
Pontos: 47,5 6,6 54,1
2. Considerado o resultado geral, o somatório dos pontos das três fases, a classificação final é a seguinte:
Günel Bayramli Primeira fase Segunda fase Terceira fase Final
60 69 82,24 211,24
Aida Huseynova Primeira fase Segunda fase Terceira fase Final
57,5 64,5 83,25 205,25
Narmin Isparzade Primeira fase Segunda fase Terceira fase Final
61 64 74,16 199,16
Emin Samadli Primeira fase Segunda fase Terceira fase Final
63 73.5 54,1 190,6
Baku, em 17 de março de 2023.
Comissão de Seleção
_________________________________________________
BRAZILIAN EMBASSY IN BAKU
SELECTION PROCESS Nº. 01/2023
HIRING OF AN ADMINISTRATIVE ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, applied the practical tests and interviewed the candidates selected for the third phase, according to the results published in the minutes of March 10th.
The members of the Selection Committee decided to assign the following grades to the candidates listed below in ranking order, according to the grades assigned by the evaluators:
Aida Huseynova Interview Practical test Total
Points: 33,25 50 83,2
Günel Bayramli Interview Practical test Total
Points: 42,25 39,99 82,24
Narmin Isparzade Interview Practical test Total
Points: 37,5 36,66 74,16
Emin Samadli Interview Practical test Total
Points: 47,5 6,6 54,1
2. Considering the general result, the sum of the points of the three phases, the final classification is as follows:
Günel Bayramli 1st phase 2nd phase 3rd phase Final
60 69 82,24 211,24
Aida Huseynova 1st phase 2nd phase 3rd phase Final
57,5 64,5 83,25 205,25
Narmin Isparzade 1st phase 2nd phase 3rd phase Final
61 64 74,16 199,16
Emin Samadli 1st phase 2nd phase 3rd phase Final
63 73.5 54,1 190,6
Baku, March 17th, 2023.
Selection Committee
____________________________________________________________________________________________________
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 01/2023
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE ADMINISTRATIVO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no uso de suas atribuições, providenciou aplicação das provas escritas referentes à segunda fase do processo seletivo Nº 01/2023, bem como sua correção e avaliação.
Os integrantes da Comissão de Seleção que aplicaram as provas decidiram, por unanimidade, pela oportunidade de alterar o número de pontos atribuídos à primeira questão da prova, que passou a valer 20 pontos, e da terceira questão, que passou a valer 15 pontos, de forma a ajustar a pontuação ao estabelecido no edital. O candidato Elnur Yasin Gasimov não compareceu à prova escrita, de forma que a Comissão de Seleção decidiu, por unanimidade, por sua desclassificação.
Nessas condições, a Comissão decidiu aprovar os candidatos, abaixo listados em ordem de classificação, referente à somatória das notas da primeira e segunda fases, que serão oportunamente convocados para realizar a terceira fase do processo seletivo:
Emin Samadli – 136,5
Gunel Bayramli – 129
Narmin Isparzada – 125
Aida Huseynova – 122
Os demais candidatos que participaram da segunda fase do processo seletivo não obtiveram pontuação para habilitarem-se para a terceira fase e ficaram classificados na seguinte ordem:
Nubar Abdullayeva – 109,5
Anar Talibzade – 107,5
Jalal Shirinov - 103
Gulnara Rzayeva – 96,5
Leyla Alizade – 94,5
Elvin Zeynalov – 83,5
Fuad Aliguliyev - 82
Azer Rovshan Kazimov - 81
Orkhan Naghiyev – 80,5
Suvahil Cabbarov - 78
Shahin Huseynov Beybala - 54
Daniella Ismaylova – 23,5
Baku, em 10 de março de 2023.
Comissão de Seleção
BRAZILIAN EMBASSY IN BAKU
SELECTION PROCESS Nº. 01/2023
HIRING OF AN ADMINISTRATIVE ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the use of its attributions, provided application of the written tests for the second phase of Selective Process No. 01/2023, as well as its correction and evaluation.
Members of the selection committee that applied the tests unanimously decided to change the number of points awarded to the first question of the test, which was worth 20 points, and the third question, which was worth15 points, according to the terms established in the notice. Candidate Elnur Yasin Gasimov did not show up for the written test, so the Selection Committee unanimously decided to disqualify him.
Under these conditions, the Commission decided to approve candidates, listed below in classification order, who shall be duly summoned for the third phase of the selection process:
Emin Samadli – 136,5
Gunel Bayramli – 129
Narmin Isparzada – 125
Aida Huseynova – 122
The other candidates who participated in the second phase of the selection process did not obtain points to qualify for the third phase and were classified in the following order:
Nubar Abdullayeva – 109,5
Anar Talibzade – 107,5
Jalal Shirinov - 103
Gulnara Rzayeva – 96,5
Leyla Alizade – 94,5
Elvin Zeynalov – 83,5
Fuad Aliguliyev - 82
Azer Rovshan Kazimov - 81
Orkhan Naghiyev – 80,5
Suvahil Cabbarov - 78
Shahin Huseynov Beybala - 54
Daniella Ismaylova – 23,5
Baku, on March 10th , 2023.
Selection Committee
________________________________________________________________________________________________________
ANEXO 4
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 01/2023 CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE ADMINISTRATIVO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no uso de suas atribuições, recebeu e analisou 17 (dezessete) CVs enviados eletronicamente para a Embaixada e decidiu selecionar os seguintes candidatos, em ordem alfabética, para serem convocados para prestar a prova escrita, em 19 de março de 2023, em conformidade com o item 7 do Edital de 13 de fevereiro de 2023:
Aida Huseynova
Anar Talibzade
Azer Rovshan Kazimov
Daniella Ismaylova
Elnur Yasin Gasimov
Elvin Zeynalov
Emin Samadli
Fuad Aliguliyev
Gulnara Rzayeva
Gunel Bayramli
Jalal Shirinov
Leila Alizade
Narmin Isparzada
Nubar Abdullayeva
Orkhan Naghiyev
Shahin Huseynov Beybala
Suvahil Cabbarov
Baku, em 28 de fevereiro de 2023.
Comissão de Seleção
ANEXO 4
BRAZILIAN EMBASSY IN BAKU
SELECTION PROCESS No. 01/2023 HIRING AN ADMINISTRATIVE ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, received and analyzed 17 (seventeen) CVs electronically sent to the Embassy and decided to select the following candidates, in alphabetical order, to be called to take the written test, on December 19th 2022, in accordance with item 7 of the Notice of 13th February 2023:
Aida Huseynova
Anar Talibzade
Azer Rovshan Kazimov
Daniella Ismaylova
Elnur Yasin Gasimov
Elvin Zeynalov
Emin Samadli
Fuad Aliguliyev
Gulnara Rzayeva
Gunel Bayramli
Jalal Shirinov
Leila Alizade
Narmin Isparzada
Nubar Abdullayeva
Orkhan Naghiyev
Shahin Huseynov Beybala
Suvahil Cabbarov
Baku, on March 28th , 2023.
Selection Committee
__________________________________________________________________________________________________________________________
UNIÃO ESTÁVEL
De acordo com o Provimento nº 37 de 7/7/2014, são as seguintes as condições necessárias para assinatura de escritura pública de reconhecimento de União estável:
1) Ambos interessados serem brasileiros. Estrangeiros portadores de RNM válida não poderão se valer do serviço consular de união estável;
2) Um dos interessados residir na jurisdição do Posto (Embaixada);
3) Comprovação de estado civil pelos interessados. Poderão ser solteiros, viúvos ou divorciados. Em caso em que o divórcio tenha sido realizado no exterior deverá ser previamente homologado no Brasil para que possa ser feita a união estável.
Observação:
Os interessados em assinar a escritura pública poderão apresentar modelo próprio de escritura pública de união estável, redigido por advogado de sua confiança.
________________________________________________________________________________________________________
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
Public Notice of Selection Process No. 01/2023
Vacancy - Administrative Assistant
The Selection Committee appointed by the Ambassador of Brazil in Baku, in the use of his attributions, informs that it is accepting applications for the selection process it has opened to fill a vacancy for the job of Administrative Assistant, under the terms of Decree 1,570 of 21 June 1995, and in accordance with the Administrative Ruling of the Minister of External Relations of 12 September 1995.
2. JOB DESCRIPTION
2.1 General Purpose
To provide personal administrative support to the Head of the Mission and other staff members of the Embassy of Brazil in Baku by means of conducting and organizing administrative duties and activities, including receiving and handling information.
Main Job Tasks and Responsibilities
• general clerical duties, including photocopying, scanning, and e-mailing documents;
• to prepare, manage and translate correspondence, including reports and documents such as Verbal Notes, letters and other material from Azerbaijani into English and from English into Azerbaijani in precise and grammatically correct language;
• to ensure an orderly and timely flow of information, including communicating verbally and in writing to answer inquiries and provide information, taking and delivering messages;
• to attend meetings and receiving visitors, as needed;
• to take, record, compile, transcribe and/or distribute minutes of meetings, documents from databases, schedules and calendars, as needed;
• to operate office equipment, including the Consular System, as needed;
• to assist in organizing - and to participate in, as needed - embassy events at the embassy and/or other venues, as needed;
• to prepare and modify documents as per instructions, including correspondence, reports, drafts, memos and emails;
• to set up and maintain databases relating to specific activities within his/her purview;
• to liaise with internal and external contacts, as needed; and
• to assist in Embassy administrative processes and procedures, including those of the administration and accounting sections, as needed.
Education and Experience
• relevant training or qualification;
• knowledge and experience in relevant software applications - spreadsheets, word processing, and database management;
• knowledge of administrative and clerical procedures;
• knowledge of principles and structure of the Azerbaijani Government;
• proficient of spelling, punctuation, grammar and other English and Azerbaijani languages skills and a working knowledge of Portuguese and/or Spanish;
• proven experience of producing correspondence and documents;
• proven experience in information and communication management; and
• required typing speed.
Key Competencies
• excellent verbal and written communication skills;
• attention to detail;
• confidentiality;
• excellent planning and organizing;
• excellent time management;
• excellent interpersonal skills;
• customer-service orientation;
• initiative; and
• reliability.
Personal Attributes
The incumbent must maintain strict confidentiality in performing the duties as Administrative Assistant of the Embassy of Brazil in Baku.
The incumbent must also demonstrate the following personal attributes:
• be honest and trustworthy;
• be respectful;
• possess cultural awareness and sensitivity;
• be flexible; and
• demonstrate sound work ethic.
3. REMUNERATION
3.1 The gross salary will be AZN 1.728,36 (one thousand, seven hundred twenty-eight manats and thirty-six cents) per month.
4. CONTRACTUAL MATTERS
4.1 This selection process is not related to any Brazilian public service employment and the job of Administrative Assistant does not characterize a public service position or public service function.
4.2 Employment relationships will be governed by the relevant laws of Azerbaijan.
4.3 The duration of the contract will be 1 (one) year. The contract will be renewed, successively, according to the will of the parties, for equal and consecutive periods, in accordance with article 45 of the Labor Code of the Republic of Azerbaijan. There will be an initial period of 3 (three) months of paid probationary experience.
4.4 The hired Administrative Assistant will work 40 hours a week and, exceptionally, may be called on duty in situations of unavoidable service needs or emergencies.
4.5 The employment contract will come into force upon its signature by the Embassy and the selected Administrative Assistant and will be considered definitive after his/her approval in the probationary period set forth in item 4.3 of this public notice.
5. QUALIFICATION
5.1 The candidate must:
a) be over 18 years old;
b) have completed high school or have a university degree;
c) be fluent in Azerbaijani and English and have working knowledge of Portuguese and/or Spanish;
d) have a working knowledge of administration procedures and basic accounting;
e) have intermediate Microsoft Office skills; and
e) have excellent communication skills, both written and verbal.
6. APPLICATION PROCEDURES
6.1 Those interested in applying must COMPLETE THE REGISTRATION FORM THAT IS AVAILABLE ALONG WITH THIS PUBLIC NOTICE ON THE Embassy of Brazil in Baku’s web page [https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku] (CLICK HERE) and send it till 11:59pm on February 27th 2023, Baku time, under the title “Administrative Assistant (2023-01) – APPLICATION” to the Selection Committee at administ.baku@itamaraty.gov.br, attached along with the supporting documents listed below:
- detailed curriculum vitae and certificate of experience provided by a previous employer, if any;
ii. copy of identity document (identity card);
iii. copy of certificate of completion of high school, or equivalent, or of university graduation certificate(s);
iv. recommendation letter(s) from previous employer(s), if any;
v. proof of Azerbaijani nationality or, for foreigners, valid permanent residence card and work permit certificate, issued by the State Migration Service;
vi. certificate of registration on the Azerbaijani social insurance system;
vii. negative certificate of criminal record valid and issued no more than 3 months before the date of submission of the documentation;
viii. 3x4 cm format photograph, with even lighting on the face and white background;
ix. for Brazilian candidates, also:
a) a statement of awareness (contained in the application form) that this job is not related to any public job or function governed by the Brazilian legal system;
b) a valid Brazilian passport;
c) voting compliance record (http://www.tse.ius.br);
d) proof of compliance with military service by providing record of enrolment in, or discharge from military service for Brazilian male applicants up to the age of 45 (Decree 1570, Art. VII, §2).
6.2 The documentation listed in item 6.1 must be sent to the e-mail administ.baku@itamaraty.gov.br until 11:59pm on February 27th 2023, Baku time, under the title “Administrative Assistant (2023-01) – APPLICATION”, along with the filled Registration Form (see 6.1)
6.2 Documentation received after 27/02/2023 or that is incomplete will not be considered. Only candidates who present all the documentation requested in item 6.1 and whose qualifications are deemed fit for the job will be considered eligible.
6.3 The Embassy of Brazil in Baku will not sponsor any visa for the job covered by this selection process. If you are not an Azerbaijani citizen, you must already have a valid permanent residence card and work permit certificate, issued by the State Migration Service.
7. SELECTION PROCESS
7.1 The selection process will consist of the following phases:
(i) The first phase consists of the verification of the documentation submitted together with the CV. Only selected candidates will be called to the second phase. This phase will be worth 100 points. The evaluation criteria will be: the candidate's academic qualifications and other qualifications useful for the job, language skills, work experience in an international setting and recommendations from former employers. Each criterion has a weight of 25 points.
(ii) The second phase of the selection process consists of a test with 5 (five) questions to be applied at the Embassy of Brazil in Baku. Language skills will be assessed through 3 (three) short texts to be translated from English or Azerbaijani to English (15 points), Azerbaijani (15 points) and Portuguese or Spanish (20 points). Logical reasoning and knowledge of mathematics will be assessed through a question on accounting (30 points). Logical reasoning and linguistic competence will also be analyzed on an administrative question to be answered in English, Portuguese or Spanish (20 worth points, of which 10 for linguistic competence and 10 for logical reasoning).
(iii) The third phase consists of a practical test (50 points) and an interview (50 points) to be carried out at the Embassy of Brazil. After the practical test (worth 50 points), which will assess administrative problem-solving skills using information technologies, an interview will assess: competence in English (10 points) and Portuguese/Spanish (15 points) and relevance for the job of academic qualifications (10 points) and professional experience (15 points).
The candidate's overall final grade, for classification purposes, will be the sum of the final grade of all the phases.
7.2 The second phase of the process will be held on a date to be decided. Candidates will be contacted by email to schedule their tests.
7.3 The provisional list of successful candidates in the second phase will be published on the Embassy's website. Successful candidates will be invited by email to take part in the third phase of the selection process on a date to be defined.
7.5 Candidates must arrive 15 minutes before all tests and interview.
8. SUBMISSION OF APPEALS
8.1. The candidate will be allowed to request view of their exams and submit an appeal against the result of his/her tests. The deadline for filing appeals is two working days after the announcement of the result of each phase. Appeals must be presented to the Selection Committee through the electronic address [administ.baku@itamaraty.gov.br].
8.2. Appeals or requests for exam views submitted after the deadline or in a manner different from that stipulated in this notice will not be accepted.
8.3. The Selection Committee's final decision on appeals will be sovereign and final.
9. FINAL RESULT
9.1 The final result is expected to be published on March 2023, on the website of the Embassy of Brazil [https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku].
9.2 The selection process is valid for 12 (twelve) months, counted from the date of publication of the result. During this period, the approved candidates may be called, respecting the ranking order, if new vacancies arise in the same job category, whether on a temporary or permanent basis.
9.3 After the announcement of the result, the candidate classified in first place will be called by the Selection Committee to immediately present themselves, with a medical certificate of physical and mental fitness to carry out the activities, along with the originals of all documents sent by e-mail under the terms of this Public Notice.
10. CONTRACTING
10.1 The labor contract of the candidate classified in first place for the initial probationary period of three months will be effective after completion of the necessary procedures, presentation of the documents necessary for admission and fulfillment of the requirements mentioned on item 9.3 of this Public Notice.
10.2 In case of withdrawal or non-compliance with the deadline stipulated on item 9.3, the selected candidate will be considered eliminated from the selection process and another approved candidate will be invited to fill the vacancy, respecting the ranking order.
11. GENERAL PROVISIONS
11.1 The application for registration in this Selection Process implies that the candidate knows and accepts all the deadlines and norms contained in this Public Notice. Any candidate who makes a false or inaccurate statement, or who does not meet the conditions required in this Public Notice, may be disqualified at any time.
11.2 Omissions will be decided by the Selection Committee.
Baku, 13th February 2023
The Selection Committee
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
Edital de Processo Seletivo nº 01/2023
Vaga - Auxiliar Administrativo
A Comissão de Seleção nomeada pelo Embaixador do Brasil em Baku, no uso de suas atribuições, informa que está aceitando inscrições para o processo seletivo que abriu para preenchimento de vaga para o cargo de Auxiliar Administrativo, nos termos do Decreto 1.570 da 21 de Junho de 1995, e de acordo com a Portaria do Ministro das Relações Exteriores de 12 de Setembro de 1995.
2. DESCRIÇÃO DO TRABALHO
2.1 Finalidade Geral
Prestar apoio administrativo pessoal ao Chefe da Missão e demais funcionários da Embaixada do Brasil em Baku por meio da condução e organização de tarefas e atividades administrativas, inclusive recebimento e tratamento de informações.
Principais Tarefas e Responsabilidades
• tarefas administrativas gerais, inclusive fazer cópias, digitalizações e enviar de documentos por e-mail;
• preparar, gerenciar e traduzir correspondência, incluindo relatórios e documentos como notas verbais, cartas e outros materiais do azerbaijano para o inglês e do inglês para o azerbaijano em linguagem precisa e gramaticalmente correta;
• garantir um fluxo de informação ordenado e oportuno, incluindo comunicação oral e escrita, com vistas a responder a perguntas e fornecer informações, anotar e transmitir recados;
• participar de reuniões e receber visitantes, conforme necessário;
• redigir, registrar, compilar, transcrever e/ou distribuir atas de reuniões, documentos de bancos de dados, agendas e calendários, conforme necessário;
• operar equipamentos de escritório, inclusive o Sistema Consular, quando necessário;
• auxiliar na organização - e participar, conforme necessário - dos eventos da embaixada nas dependências da embaixada e/ou em outros locais, conforme necessário;
• preparar e modificar documentos de acordo com as instruções, inclusive correspondência, relatórios, rascunhos, memorandos e e-mails;
• estabelecer e manter bancos de dados relativos a atividades específicas de sua competência;
• fazer ligação entre contatos internos e externos, conforme necessário; e
• auxiliar nos processos e procedimentos administrativos da Embaixada, incluindo os das seções de administração e contabilidade, conforme necessário.
Educação e experiência
• formação ou qualificação relevante;
• conhecimento e experiência em aplicativos de software relevantes - planilhas, processamento de texto e gerenciamento de banco de dados;
• conhecimento de procedimentos administrativos e de escritório;
• conhecimento dos princípios e estrutura do Governo do Azerbaijão;
• proficiência em ortografia, pontuação, gramática e outras habilidades linguísticas do inglês e do azerbaijano e conhecimento prático de português e/ou espanhol;
• experiência comprovada na produção de correspondência e documentos;
• experiência comprovada em gestão de informação e comunicação; e
• velocidade de digitação necessária.
Competências-chave
• excelentes habilidades de comunicação verbal e escrita;
• atenção aos detalhes;
• confidencialidade;
• excelente planejamento e organização;
• excelente gestão de tempo;
• excelentes habilidades interpessoais;
• orientação de serviço do consumidor;
• iniciativa; e
• confiabilidade.
Atributos pessoais
O titular deverá manter estrito sigilo no exercício das funções de Auxiliar Administrativo da Embaixada do Brasil em Baku.
O titular também deve demonstrar os seguintes atributos pessoais:
• ser honesto e confiável;
• ser respeitoso;
• possuir consciência e sensibilidade cultural;
• ser flexível; e
• demonstrar sólida ética de trabalho.
3. REMUNERAÇÃO
3.1 O salário bruto será de AZN 1.728,36 (mil, setecentos e vinte e oito manats e trinta e seis centavos) por mês.
4. QUESTÕES CONTRATUAIS
4.1 Este processo seletivo não está vinculado a nenhum emprego do serviço público brasileiro e o cargo de Auxiliar Administrativo não caracteriza cargo ou função no serviço público.
4.2 As relações de trabalho serão regidas pelas leis relevantes do Azerbaijão.
4.3 A duração do contrato será de 1 (um) ano. O contrato será renovado, sucessivamente, de acordo com a vontade das partes, por períodos iguais e consecutivos, nos termos do artigo 45º do Código do Trabalho da República do Azerbaijão. Haverá um período inicial de 3 (três) meses de estágio remunerado.
4.4 O Auxiliar Administrativo contratado cumprirá carga horária de 40 horas semanais e, excepcionalmente, poderá ser convocado para plantão em situações de necessidade inadiável de atendimento ou emergências.
4.5 O contrato de trabalho entrará em vigor a partir de sua assinatura pela Embaixada e pelo Auxiliar Administrativo selecionado e será considerado definitivo após sua aprovação no período probatório previsto no item 4.3 deste edital.
5. QUALIFICAÇÃO
5.1 O candidato deverá:
a) ser maior de 18 anos;
b) ter ensino médio completo ou curso superior;
c) ser fluente em azerbaijano e inglês e ter conhecimentos práticos de português e/ou espanhol;
d) ter conhecimentos práticos de procedimentos administrativos e de contabilidade básica;
e) ter conhecimentos intermediários do Microsoft Office; e
e) ter excelentes habilidades de comunicação, tanto oral quanto escrita quanto.
6. PROCEDIMENTOS DE INSCRIÇÃO
6.1 Os interessados em se inscrever devem PREENCHER A FICHA DE INSCRIÇÃO QUE ESTÁ DISPONÍVEL JUNTO A ESTE EDITA NO SITE DA da Embaixada do Brasil em Baku [https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku] (CLICK HERE) e enviar até as 23h59 do dia 27 de fevereiro de 2023, horário de Baku, sob o título “Assistente Administrativo (2023-01) – CANDIDATURA” à Comissão de Seleção, juntamente com cópias digitalizadas dos documentos comprobatórios abaixo relacionados, para o endereço eletrônico [administ.baku@itamaraty.gov.br]:
i. curriculum vitae detalhado e certificado de experiência fornecido por empregador anterior, se houver;
ii. cópia de documento de identidade (cédula de identidade);
iii. cópia de certificado de conclusão do ensino médio, ou equivalente, ou de certificado(s) de conclusão do curso superior;
iv. carta(s) de recomendação de empregador(es) anterior(es), se houver;
v. prova de nacionalidade azerbaijana ou, para estrangeiros, cartão de residência permanente válido e certificado de autorização de trabalho, emitido pelo Serviço Estatal de Migração;
vi. certificado de registro no sistema de seguro social do Azerbaijão;
vii. certidão negativa de antecedentes criminais válida e emitida até 3 meses antes da data de apresentação da documentação;
viii. fotografia formato 3x4 cm, com iluminação uniforme no rosto e fundo branco;
ix. para candidatos brasileiros, também:
a) declaração de ciência (contida no formulário de inscrição) de que este cargo não está relacionado a nenhum cargo ou função pública regida pelo ordenamento jurídico brasileiro;
b) passaporte brasileiro válido;
c) registro de regularidade de situação eleitoral (http://www.tse.ius.br);
c) comprovante de quitação de serviço militar, mediante apresentação de certificado de alistamento ou de dispensa do serviço militar aos brasileiros do sexo masculino até 45 anos (Decreto 1.570, art. VII, § 2º).
6.2 A documentação listada no item 6.1 deverá ser enviada para o e-mail admin.baku@itamaraty.gov.br até as 23h59 do dia 27 de fevereiro de 2023, horário de Baku, sob o título “Auxiliar Administrativo (2023-01) – REQUERIMENTO”, juntamente com a Ficha de Inscrição preenchida (ver 6.1)
6.3 Não será considerada a documentação recebida após 27/02/2023 ou que esteja incompleta. Somente serão consideradas válidas as incrições de candidatos que apresentarem toda a documentação solicitada no item 6.1 e cujas qualificações sejam consideradas aptas para o cargo.
6.4 A Embaixada do Brasil em Baku não concederá nenhum tipo de visto para o cargo objeto deste processo seletivo. Cidadãos não do azerbaijanos deverão ter cartão de residência permanente válido e certificado de autorização de trabalho, emitido pelo Serviço Estatal de Migração.
7. PROCESSO DE SELEÇÃO
7.1 O processo seletivo constará das seguintes fases:
(i) A primeira fase consiste na verificação da documentação apresentada juntamente com o CV. Somente os candidatos selecionados serão convocados para a segunda fase. Esta fase valerá 100 pontos. Os critérios de avaliação serão: qualificações acadêmicas do candidato e outras qualificações úteis para o trabalho, competências linguísticas, experiência de trabalho em ambiente internacional e recomendações de antigos empregadores. Cada critério tem valor de 25 pontos.
(ii) A segunda fase do processo seletivo consiste em uma prova com 5 (cinco) questões a ser aplicada na Embaixada do Brasil em Baku. As habilidades linguísticas serão avaliadas por meio de 3 (três) textos curtos a serem traduzidos do inglês ou azerbaijano para inglês (15 pontos), azerbaijano (15 pontos) e português ou espanhol (20 pontos). Raciocínio lógico e conhecimentos de matemática serão avaliados através de uma questão de contabilidade (30 valores). Raciocínio lógico e competência linguística também serão analisados em uma questão administrativa a ser respondida em inglês, português ou espanhol (valor de 20 pontos, sendo 10 para competência linguística e 10 para raciocínio lógico).
(iii) A terceira fase consiste em uma prova prática (50 pontos) e uma entrevista (50 pontos) a serem realizadas na Embaixada do Brasil. Após a prova prática (no valor de 50 pontos), que avaliará a capacidade de resolução de problemas administrativos com uso detecnologias de informação, será realizada uma entrevista para avaliar: competência em inglês (10 pontos) e português/espanhol (15 pontos) e adequação, para o cargo, das qualificações acadêmicas (10 pontos) e experiência profissional (15 pontos).
A nota final geral do candidato, para efeitos de classificação, será a soma das nota finais de todas as fases.
7.2 A segunda fase do processo será realizada em data a ser definida. Os candidatos serão contactados por e-mail para agendamento das provas.
7.3 A lista provisória dos candidatos aprovados na segunda fase será publicada no site da Embaixada. Os candidatos aprovados serão convidados por e-mail a participar da terceira fase do processo seletivo em data a ser definida.
7.5 Os candidatos deverão chegar 15 minutos antes de todas as provas e entrevista.
8. APRESENTAÇÃO DE RECURSOS
8.1. O candidato poderá pedir vista de suas provas e apresentar recurso ao resultado alcançado em suas provas. O prazo para interposição de recursos é de dois dias úteis após a divulgação do resultado de cada fase. Os recursos devem ser encaminhados à Comissão de Seleção pelo endereço eletrônico [administ.baku@itamaraty.gov.br].
8.2. Não serão aceitos recursos ou pedidos de vistas de exames apresentados fora do prazo ou de forma diversa da estipulada neste edital.
8.3. A decisão final do Comitê de Seleção sobre os recursos será soberana e definitiva.
9. RESULTADO FINAL
9.1 O resultado final está previsto para ser publicado em março de 2023, no site da Embaixada do Brasil [https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku].
9.2 O processo seletivo tem validade de 12 (doze) meses, contados a partir da data de publicação do resultado. Nesse período, os candidatos aprovados poderão ser convocados, respeitada a ordem de classificação, caso surjam novas vagas na mesma categoria de trabalho, sejam elas temporárias ou permanentes.
9.3 Após a divulgação do resultado, o candidato classificado em primeiro lugar será convocado pela Comissão de Seleção para se apresentar imediatamente, munido de atestado médico de aptidão física e mental para a realização das atividades, acompanhado dos originais de todos os documentos enviados pela e-mail nos termos deste Edital.
10. CONTRATAÇÃO
10.1 O contrato de trabalho do candidato classificado em primeiro lugar, para o período probatório inicial de três meses, entrará em vigor após a conclusão dos trâmites necessários, apresentação dos documentos necessários à admissão e cumprimento dos requisitos mencionados no item 9.3 deste Edital.
10.2 Em caso de desistência ou descumprimento do prazo estipulado no item 9.3, o candidato selecionado será considerado eliminado do processo seletivo e outro candidato aprovado será convocado para preencher a vaga, respeitada a ordem de classificação.
11. DISPOSIÇÕES GERAIS
11.1 A candidatura à inscrição neste Processo Seletivo implica que o candidato conhece e aceita todos os prazos e normas constantes deste Edital. O candidato que fizer declaração falsa ou inexata, ou que não atender às condições exigidas neste Edital, poderá ser desclassificado a qualquer tempo.
11.2 Casos omissos serão apreciados e decididos pela Comissão de Seleção.
Baku, 13 de fevereiro de 2023
Comissão de Seleção
_________________________________________________________________________
ANEXO 6
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 02/2022
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE TÉCNICO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no exercício de suas atribuições, e considerando que não houve interposição de recursos ao resultados publicados da ata de 11 de janeiro, confirma a classificação final do processo seletivo, em ordem de classificação:
1. Mehman Mehmanzade – 74,5/ 110
2.Turkan Devrijova – 69,7/ 110
3. Emin Samadli – 65,8 / 110
4. Fidan Piriyeva – 56,5/ 110
5. Lala Bakhtiyarli – 51,5/ 110
6. Shefa Sultanova – 41,5/ 110
Baku, 13 de janeiro de 2023.
A Comisão de Seleção
ANEXO 6
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS No. 02/2022
HIRING OF A TECHNICAL ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, and considering that there was no appeal against the published results of the minutes of January 11, confirms the final classification of the selection process, in order of classification:
1. Mehman Mehmanzade – 74,5/ 110
2.Turkan Devrijova – 69,7/ 110
3. Emin Samadli – 65,8 / 110
4. Fidan Piriyeva – 56,5/ 110
5. Lala Bakhtiyarli – 51,5/ 110
6. Shefa Sultanova – 41,5/ 110
Baku, January 13th 2022
The Selection Committee
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ANEXO 5
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 02/2022
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE TÉCNICO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no exercício de suas atribuições, entrevistou, em 10 de janeiro corrente, os seis candidatos selecionados nas provas escritas, conforme publicado no edital de 30 de dezembro de 2022, tendo atribuído a seguinte pontuação aos candidatos, listados em ordem alfabética:
Emin Samadli – 23,3/ 30
Fidan Piriyeva – 30/ 30
Lala Bakhtiyarli – 30/ 30
Mehman Mehmanzade – 30/ 30
Shefa Sultanova – 20/ 30
Turkan Devrijova – 26,7/ 30
2. Considerados os resultados alcançados pelos candidatos nas provas escritas, é o seguinte o resultado do processo seletivo, em ordem de classificação.
1. Mehman Mehmanzade – 74,5/ 110
2.Turkan Devrijova – 69,7/ 110
3. Emin Samadli – 65,8 / 110
4. Fidan Piriyeva – 56,5/ 110
5. Lala Bakhtiyarli – 51,5/ 110
6. Shefa Sultanova – 41,5/ 110
Baku, 11 de janeiro de 2023.
A Comissão de Seleção
ANEXO 5
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS No. 02/2022
HIRING OF A TECHNICAL ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, interviewed, on January 10, the candidates selected in the written tests, as published in the notice of December 30, 2022, assigning the following score to the candidates, listed in alphabetical order:
Emin Samadli – 23,3/ 30
Fidan Piriyeva – 30/ 30
Lala Bakhtiyarli – 30/ 30
Mehman Mehmanzade – 30/ 30
Shefa Sultanova – 20/ 30
Turkan Devrijova – 26,7/ 30
2. Considering the results achieved by the candidates in the written tests, the result of the selection process is as follows, in order of classification:
1. Mehman Mehmanzade – 74,5/ 110
2.Turkan Devrijova – 69,7/ 110
3. Emin Samadli – 65,8 / 110
4. Fidan Piriyeva – 56,5/ 110
5. Lala Bakhtiyarli – 51,5/ 110
6. Shefa Sultanova – 41,5/ 110
Baku, January 11th 2023.
The Selection Committee
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ANEXO 4
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 02/2022
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE TÉCNICO
Ata da Comissão de Seleção
(Republicação para correção de nota)
A Comissão de Seleção, no exercício de suas atribuições, aplicou as provas escritas no dia 19 de dezembro de 2022, prestadas por 09 (nove) dos 14 candidatos selecionados a partir da análise curricular.
2. Note-se que o candidato Rafael Guliyev teve sua participação eliminada por ter escrito o seu nome na folha de respostas, ato expressamente proibido e comunicado aos candidatos previamente, por permitir a identificação do candidato, violando assim o princípio da impessoalidade que deve caracterizar o processo de seleção. Note-se também que os candidatos Elshan Bashimov e Ruslan Nacafov não responderam às perguntas formuladas.
3. Corrigidas as provas, a Comissão de Seleção atribuiu as seguintes notas aos candidatos, enumerados em ordem alfabética:
Emin Samadli – 42,5/ 70
Fidan Piriyeva – 26,5/ 70
Lala Bakhtiyarli – 16,5/ 70
Mehman Mehmanzade – 39,5/ 70
Shefa Sultanova – 11,5/ 70
Turkan Devrijova – 40,5/ 70
4.Os candidatos serão oportunamente contactados pela Embaixada para marcação de horário de entrevistas individuais, a serem realizadas em 9 e 10 de janeiro de 2023.
Baku, 30 de dezembro de 2022.
A Comissão de Seleção
ANEXO 4
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS No. 02/2022
HIRING OF A TECHNICAL ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
(Republication for grade correction)
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, applied a written test on December 19th, 2022, which was attended by 09 (nine) of the 14 candidates selected on the basis of curriculum analysis.
2. It should be noted that candidate Rafael Guliyev had his participation cancelled for having written his name on the answer sheet, an act expressly prohibited, as previously communicated to the candidates, as it allowed the identification of the candidate, thus violating the principle of impersonality that must characterize the process of selection. It should also be noted that candidates Elshan Bashimov and Ruslan Nacafov did not respond any test questions.
3. After the correction of the tests, the Selection Committee assigned the following marks to the candidates, listed in alphabetical order:
Emin Samadli – 42,5/ 70
Fidan Piriyeva – 26,5/ 70
Lala Bakhtiyarli – 16,5/ 70
Mehman Mehmanzade – 39,5/ 70
Shefa Sultanova – 11,5/ 70
Turkan Devrijova – 40,5/ 70
4. Candidates will be opportunely contacted by the Embassy to schedule individual interviews, which will be held on January 9th and 10th 2023.
Baku, December 30th, 2022.
The Selection Committee
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________A Embaixada do Brasil informa, com imenso pesar, o falecimento de Edson Arantes do Nascimento, o Pelé, ocorrido em 29 de dezembro de 2022. Eleito o atleta do século XX em 1980, foi tricampeão mundial pela seleção brasileira time de futebol, em 1958, 1962 e 1970 e é considerado o melhor jogador da história do esporte por inúmeras organizações e entidades.
O Rei do Futebol projetou, como poucos, o nome do Brasil no exterior ao longo de sua carreira. Não há lugar no mundo que não conheça o nome de Pelé e, por meio dele, o Brasil. Por onde passou, atraiu multidões que se encantaram com seu futebol espetacular e sua presença sempre generosa e marcante. Pelé está intimamente associado à imagem do Brasil no exterior.
Além disso, a Embaixada do Brasil informa que um livro de condolências está disponível para assinatura no seguinte endereço:
https://www.remembr.com/en/brasemb.baku.pele
The Embassy of Brazil informs, with immense grief, of the passing of Edson Arantes do Nascimento, Pelé, on December 29th 2022. Elected the athlete of the 20th century in 1980, he was three times world champion for the Brazilian national football team, in 1958, 1962 and 1970 and is considered the best player in the history of the sport by numerous organizations and entities.
The King of Football projected, like few others, the name of Brazil abroad throughout his career. There is no place in the world that does not know the name of Pelé and, through him, Brazil. Wherever he went, he attracted crowds that were delighted with his spectacular football and his always generous and outstanding presence. Pelé is closely associated with Brazil's image abroad.
Furthermore, the Embassy of Brazil informs that a condolence book is available for signature at the following address:
https://www.remembr.com/en/brasemb.baku.pele
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO Nº 02/2022
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE TÉCNICO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no exercício de suas atribuições, aplicou as provas escritas no dia 19 de dezembro de 2022, prestadas por 09 (nove) dos 14 candidatos selecionados a partir da análise curricular.
2. Note-se que o candidato Rafael Guliyev teve sua participação eliminada por ter escrito o seu nome na folha de respostas, ato expressamente proibido e comunicado aos candidatos previamente, por permitir a identificação do candidato, violando assim o princípio da impessoalidade que deve caracterizar o processo de seleção. Note-se também que os candidatos Elshan Bashimov e Ruslan Nacafov não responderam às perguntas formuladas.
3. Corrigidas as provas, a Comissão de Seleção atribuiu as seguintes notas aos candidatos, enumerados em ordem alfabética:
Emin Samadli – 42,5/ 70
Fidan Piriyeva – 26,5/ 70
Lala Bakhtiyarli – 12,5/ 70
Mehman Mehmanzade – 39,5/ 70
Shefa Sultanova – 11,5/ 70
Turkan Devrijova – 40,5/ 70
4.Os candidatos serão oportunamente contactados pela Embaixada para marcação de horário de entrevistas individuais, a serem realizadas em 9 e 10 de janeiro de 2023.
Baku, 30 de dezembro de 2022.
A Comissão de Seleção
-------------------------------------------------------------------
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS No. 02/2022
HIRING OF A TECHNICAL ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, applied a written test on December 19th, 2022, which was attended by 09 (nine) of the 14 candidates selected on the basis of curriculum analysis.
2. It should be noted that candidate Rafael Guliyev had his participation cancelled for having written his name on the answer sheet, an act expressly prohibited, as previously communicated to the candidates, as it allowed the identification of the candidate, thus violating the principle of impersonality that must characterize the process of selection. It should also be noted that candidates Elshan Bashimov and Ruslan Nacafov did not respond any test questions.
3. After the correction of the tests, the Selection Committee assigned the following marks to the candidates, listed in alphabetical order:
Emin Samadli – 42,5/ 70
Fidan Piriyeva – 26,5/ 70
Lala Bakhtiyarli – 12,5/ 70
Mehman Mehmanzade – 39,5/ 70
Shefa Sultanova – 11,5/ 70
Turkan Devrijova – 40,5/ 70
4. Candidates will be opportunely contacted by the Embassy to schedule individual interviews, which will be held on January 9th and 10th 2023.
Baku, December 30th, 2022.
The Selection Committee
-----------------------------------------------------------
PROCESSO SELETIVO Nº 02/2022
CONTRATAÇÃO DE ASSISTENTE TÉCNICO
Ata da Comissão de Seleção
A Comissão de Seleção, no uso de suas atribuições, recebeu e analisou 71 (setenta e um) CVs enviados eletronicamente para a Embaixada e decidiu selecionar os seguintes candidatos, em ordem alfabética, para serem convocados para prestar a prova escrita, em 19 de dezembro de 2022, em conformidade com o item 7.3 do Edital de 28 de novembro de 2022:
Elkhan Guliyev
Elshan Bashimov
Emin Samadli
Fidan Piriyeva
Lala Bakhtiyarli
Mehman Mehmanzade
Rafael Guliyev
Ruslan Nacafov
Sadig Dadashov
Sema Guliyeva
Shefa Sultanova
Shikhali Shikhaliyev
Turkan Devrijova
Zahir Nabataliyev
Baku, em 13 de dezembro de 2022.
BRAZILIAN EMBASSY IN BAKU
SELECTION PROCESS No. 02/2022
HIRING A TECHNICAL ASSISTANT
Minutes of the Selection Committee
The Selection Committee, in the exercise of its attributions, received and analyzed 71 (seventy-one) CVs electronically sent to the Embassy and decided to select following candidates, in alphabetical order, to be called to take the written test, on December 19th 2022, in accordance with item 7.3 of the Notice of 28 November 2022:
Elkhan Guliyev
Elshan Bashimov
Emin Samadli
Fidan Piriyeva
Lala Bakhtiyarli
Mehman Mehmanzade
Rafael Guliyev
Ruslan Nacafov
Sadig Dadashov
Sema Guliyeva
Shefa Sultanova
Shikhali Shikhaliyev
Turkan Devrijova
Zahir Nabataliyev
Baku, on December 13th, 2022.
_______________
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
Public Notice of Selection Process No. 02/2022
Vacancy - Foreign Trade & Investment Technical Assistant
The Selection Committee appointed by H. E. Ambassador of Brazil in Baku, in the use of his attributions, informs the opening of applications for the selection process for a vacancy for the role of Technical Assistant, within the terms of Decree 1,570 of 21 June 1995, and in accordance with the Administrative Ruling of the Minister of External Relations of 12 September 1995.
2. JOB DESCRIPTION
2.1 The Technical Assistant (AST), a university degree assistant, will be hired to carry out activities of a technical nature at the Trade Promotion and Investment Sector of the Embassy of Brazil in Baku, such as:
- research and analysis of databases;
- organization of files and databases, including, but not limited to, local database with relevant contact details of state and private business organizations;
- production of relevant briefings, articles and information for the use of the Embassy and the Ministry of External Relations
- identification of potential partners to Brazilian companies in the Azerbaijani market;
- communication with companies and business associations;
- communication with public institutions related to foreign trade;
- development of market research;
- production of presentation texts for Brazilian products;
- production of electronic spreadsheets;
- operation of the Foreign Trade and Investment Guide "Invest & Export Brasil” and other trade and investment information resources;
- organization of trade promotion events, including, but not limited to, trade missions, visits, seminars and conferences, round-tables, press conferences;
- briefings on investment opportunities in Brazil; and
- any other tasks related to commercial promotion and investment attraction.
3. REMUNERATION
3.1 The gross salary will be AZN 2.196,82 (two thousand, one hundred ninety-six manats and eighty-two kopecks) per month.
4. CONTRACT
4.1 This selection process is not related to any Brazilian public service employment and the job of a Technical Assistant does not characterize a public position or public function.
4.2 Employment relationships will be governed by the relevant laws of Azerbaijan.
4.3 The duration of the contract will be 1 (one) year, renewable, successively, for equal and consecutive periods, according to the will of the parties. There will be an initial period of 3 (three) months of paid probationary experience.
4.4 The hired local assistant will work 40 hours a week and, exceptionally, may be called on duty in situations of unavoidable service needs or emergencies.
4.5 The employment contract will come into force on January 15th 2023 and will be considered definitive after the approval in the probationary period set forth in item 4.3 of this public notice.
5. QUALIFICATION
5.1 The candidate must:
a) be over 18 years old;
b) hold at least a university degree, preferably in Foreign Trade, Law, International Relations, Economics or related areas;
c) prove proficiency in Azerbaijani and English languages and working professional knowledge of Portuguese and/or Spanish language;
d) prove knowledge in the areas of (i) preparation and presentation of research related to the area of trade promotion, (ii) text editing tools and preparation of spreadsheets, (iii) databases and (iv) Internet;
e) have excellent communication, written and oral expression skills.
6. APPLICATION
6.1 Those interested in applying must send to the Selection Committee, by e-mail, until 12/12/2022, the registration form, available on page [https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku] of this announcement, duly completed, together with the documentation listed below:
i. detailed curriculum vitae and certificate of experience provided by a previous employer, if any;
ii. copy of identity document (identity card);
iii. copy of university graduation certificate(s);
iv. copy of certificate of completion of specialization or graduate study in an area related to the activity to be performed, if any;
v. recommendation letter(s) from previous employer(s), if any;
vi. proof of Azerbaijani nationality or, for foreigners, valid permanent residence card and work permit certificate, issued by the State Migration Service;
vii. certificate of registration on the Azerbaijani social insurance system;
viii. negative certificate of criminal record valid and issued no more than 3 months before the date of submission of the documentation;
ix. 3x4 cm format photograph, with even lighting on the face and white background.
x. For Brazilian candidates, also:
a) statement of awareness that this job is not related to any public job or function governed by the Brazilian legal system (contained in the application form);
b) Valid Brazilian passport;
c) Voting Compliance Record (http://www.tse.ius.br);
d) Compliance with military service by providing record of enrolment in, or discharge from military service for Brazilian male applicants up to the age of 45 (Decree 1570, Art. VII, §2).
6.2 The documentation listed in item 6.1 must be sent to the e-mail administ.baku@itamaraty.gov.br until 11:59pm on December 12th, Baku time, under the title “Foreign Trade & Investment Technical Assistant (2022) – APPLICATION”
6.3 Documentation received after 12/12/2022 or that is incomplete will not be considered. Only candidates who present all the documentation requested in item 6.1 will be considered eligible.
6.4 The Embassy of Brazil in Baku will not sponsor any visa for the job covered by this selection process. If you are not an Azerbaijani citizen, you must already have a valid permanent residence card and work permit certificate, issued by the State Migration Service.
7. SELECTION
7.1 The selection process will consist of the following phases:
i- curriculum analysis;
ii- exams in Azerbaijani, English, Portuguese and Spanish languages;
iii- test of specific knowledge; and
iv- interview.
7.2 The curriculum analysis phase will result in an assessment based on the following criteria:
a) Degree completed in Foreign Trade, Law, International Relations, Economics or areas related to trade promotion activity – 2.5 points (not cumulative, even in case of proof of more than one course);
b) Post-Graduation degree completed in international trade or related area – 2.5 points (not cumulative, even in case of proof of more than one course);
c) Prior work experience, for at least 12 months, in a foreign representation or international organization – 2.5 points;
d) Previous work experience, for at least 12 months in an area related to the activity to be developed – 2.5 points.
7.3 Candidates considered suitable, based on the mandatory documentation presented, will be invited to the written language and specific knowledge exams phases, scheduled to take place at the headquarters of the Embassy of Brazil in Baku, on 19/12/2022. The exams will be evaluated as follows:
a) Short essay in Portuguese or Spanish on the topic of foreign trade - 0 to 10 points.
b) Text translation from English into Portuguese or Spanish - 0 to 10 points.
c) Summary, in English, of a text in the Azerbaijani language - 0 to 10 points.
d) Text in English reporting on trade data that will be provided in Azerbaijani language – 0 to 20 points.
e) Table on trade data that will be provided in Azerbaijani language text – 0 to 15 points.
f) Report on research made on Brazilian trade database (in English) – 0 to 15
7.4 Candidates selected in the previous phase will be called for the interview phase, scheduled to be held at the Embassy headquarters on January 9th and 10th 2023. Assessments will be made as follows:
- Interview (presentation of professional trajectory and knowledge in the tasks to be performed) - 0 to 20 points.
7.5 The results of each phase are expected to be published at the electronic address [https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku], on the following dates:
- curriculum analysis: Dec. 13th, 2022
- written exams provisional results: Dec. 30th, 2022
- written exams final results: Jan. 6th,2023
- interviews provisional results: Jan. 11th,2023
- final selection process results: Jan. 13th,2023
7.6 The overall final grade of the candidate, for classification purposes, will be the sum of the final grades of all phases.
7.7 In case two or more candidates have the same results, the candidate with better score in the Portuguese/Spanish language part of the exam will be selected.
8. SUBMISSION OF APPEALS
8.1. The candidate will be allowed to request view their exams and submit an appeal without suspensive effect against the result of the tests. The deadline for filing appeals is two working days after the announcement of the result of each phase, which must be done through the electronic address [administ.baku@itamaraty.gov.br] to the Selection Committee.
8.2. Appeals or requests for exam views submitted after the deadline or in a manner different from that stipulated in this notice will not be accepted.
8.3. The Selection Committee's final decision on appeals will be sovereign and final.
9. RESULT
9.1 The final result is expected to be published by January 13th, 2023, on the website of the Embassy of Brazil [https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku].
9.2 The selection process is valid for 12 (twelve) months, counted from the date of publication of the result. During this period, the approved candidates may be called, respecting the ranking order, if new vacancies arise in the same job category, whether on a temporary or permanent basis.
9.3 After the announcement of the result, the candidate classified in 1st place will be called by the Selection Committee to immediately present themselves, with a medical certificate of physical and mental fitness to carry out the activities, along with the originals of all documents sent by e-mail under the terms of this Public Notice.
10. CONTRACTING
10.1 The labor contract of the candidate classified in 1st place for the initial probationary period of three months will be effective after completion of the necessary procedures, presentation of the documents necessary for admission and fulfillment of the requirements mentioned in item 9.3 of this notice.
10.2 In case of withdrawal or non-compliance with the deadline stipulated in item 9.3, the selected candidate will be considered eliminated from the selection process and another approved candidate will be invited to fill the vacancy, respecting the ranking order.
11. GENERAL PROVISIONS
11.1 The application for registration implies knowledge and acceptance, by the candidate, of all the deadlines and norms contained in this announcement. Any candidate who makes a false or inaccurate statement, or who does not meet the conditions required in this notice, may be disqualified at any time.
11.2 Omissions will be decided by the Selection Committee.
Baku, 28th November 2022
Selection Committee
___________________________________
AMBASSADOR
Ambassador Manuel A. Carlos Montenegro L. da Cruz presented his credentials to His Excellency President Ilham Aliyev on December 29th, 2018.
Ambassador Montenegro was born in February, 1959. He holds a BA (1979) and MA (1989) in International Relations from the University of Brasilia, as well as an MA in Political Science (1999) from the George Washington University of Washington, D.C. He became a diplomat in 1987 upon graduation from the Instituto Rio-Branco (IRBR) diplomatic academy. In 2006, he successfully completed a dissertation on Brazilian strategy for the World Summits on the Information Society for the Advanced Studies Course (CAE) of IRBR. He lectured at the University of Brasilia in both the early 1990’s and 2000’s, and chaired the English language IRBR admissions board for several years (1999-2006). He is married and has five children.
Manuel Montenegro served at the embassies of Brazil in Washington, D.C. (1994-1997), Buenos Aires (2006-2010) and La Paz (2011-2013). In Brazil, he served at the Ministry of Science and Technology as Special International Advisor to the Minister (1998-2000), Coordinator-General for Special Programs (2000-2002), and Coordinator-General for Sensitive Goods (2005-2006). At the Ministry of Foreign Relations, he headed the Science and Technology Division (2015-2017), and was an advisor to the Coordinator-General for Combatting Transnational Crime (2014-2015) and the Head of the Disarmament and Sensitive Technologies Division (2003-2005). He has co-chaired the MTCR Technical Experts Meeting (2007-2011). Before being appointed Ambassador to Azerbaijan, Montenegro served as Deputy Chief of Staff and Special Advisor to the Minister of Foreign Relations.
_________________________________
ATENÇÃO
Está estritamente proibida qualquer visita de cidadãos estrangeiros, sem o consentimento prévio do Governo do Azerbaijão à região do país sob controle temporário das tropas de manutenção da paz da Federação da Rússia (denominada "Karabakh" no Azerbaijão e "Nagorno-Karabakh" ou "Artsakh" na Armênia.
Cidadãos estrangeiros que entrarem nesses territórios, sem permissão, estão sujeitos a serem considerados persona non grata no país.
__________________________________
PROCESSO SELETIVO 01/2022- AUXILIAR DE APOIO/MOTORISTA
ATA DA TERCEIRA REUNIÃO – COMISSÃO DE SELEÇÃO
RESULTADO DEFINITIVO
Aos 30 (trinta) dias de setembro de 2022, na Embaixada do Brasil em Baku, os membros da Comissão de Seleção reuniram-se para o presente processo seletivo.
A Comissão de Seleção, findo o prazo de interposição de recurso, encerrado nesta data, verificou não haver recurso da decisão provisória, dando como resultado final a aprovação dos seguintes candidatos, listados em ordem de classificação:
1.Uzeyir Azizov,
2. Fuad Aliyev, e
3. Orkhan Hasanov.
Nada mais havendo a tratar, deu-se por encerrada a reunião, lavrando-se, nesta data, a presente ATA.
COMISSÃO DE SELEÇÃO
________________________________
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS 01/2022- SUPPORT ASSISTANT/DRIVER
MINUTE OF THE 3rd MEETING - SELECTION COMMITTEE
FINAL RESULT
On the 30th (thirtieth) day of September 2022, the members of the Selection Committee to this selection process met at the Embassy of Brazil in Baku.
The evaluations of the practical tests and the interviews of the candidates who presented themselves were analyzed, under the evaluation criteria defined by the notice.
Thus, the following candidates, listed in rank order, were considered approved:
1. Uzeyir Azizov,
2. Fuad Aliyev, and
3. Orkhan Hasanov.
There being no other subject to be discussed, the meeting was finished and this minute was written on this date.
SELECTION COMMITTEE
______________________________________
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO 01/2022- AUXILIAR DE APOIO/MOTORISTA
ATA DA 2ª. REUNIÃO – COMISSÃO DE SELEÇÃO
APROVAÇÃO NA 2ª FASE
Lista de classificação provisória
Aos 28 (vinte e oito) dias de setembro de 2022, na Embaixada do Brasil em Baku, reuniram-se os membros da Comissão de Seleção do presente processo seletivo.
A Comissão de Seleção, com base na pontuação atribuída aos candidatos que se submeteram à entrevista e à prova prática de direção, sob os critérios de avaliação definidos pelo edital, considerou, provisoriamente, aptos os candidatos abaixo relacionados, listados em ordem decrescente de classificação:
1. Uzeyr Azizov
2. Fuad Aliyev
3. Orkhan Hasanov
O candidato Akhmed Bayramov não compareceu às atividades da segunda fase do processo seletivo, enquanto Umid Mammadli e Zaur Mammadzada desistiram durante a entrevista, ao serem lembrados do caráter temporário da contratação.
De acordo com o Edital, finda a segunda fase, esta lista de classificação provisória dos candidatos considerados aptos será publicada no quadro de avisos e na página eletrônica da Embaixada e, após o prazo de interposição de recursos, que se encerrará 02 (dois) dias úteis após a mencionada publicação, bem como a apreciação dos mesmos pela Comissão de Seleção, será divulgado o resultado final, por ordem de classificação dos candidatos, na página eletrônica da Embaixada.
O nome do candidato colocado em primeiro lugar no presente processo seletivo será submetido ao Ministério das Relações Exteriores do Brasil, em Brasília, ao qual caberá autorizar a contratação do candidato.
Assim que autorizado, o candidato que obteve o primeiro lugar receberá mensagem eletrônica solicitando sua presença na sede da Embaixada para apresentação do original dos documentos solicitados a fim de assinar o contrato temporário e dar início a suas atividades, de acordo com o descrito no edital do presente processo seletivo.
Nada mais havendo a tratar, deu-se por encerrada a reunião, lavrando-se, nesta data, a presente ATA.
COMISSÃO DE SELEÇÃO
__________________________________
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS 01/2022- SUPPORT ASSISTANT/DRIVER
MINUTE OF THE 2nd MEETING - SELECTION COMMITTEE
APPROVAL IN THE 2nd PHASE
PROVISIONAL CLASSIFICATION LIST
On the 28th (twenty-eight) days of September 2022, the members of the Selection Committee to this selection process met at the Embassy of Brazil in Baku.
The Selection Committee, based on the score given to all candidates, who underwent the interview and the practical driving test, according to the evaluation criteria defined in the public notice, provisionally considered the candidates listed below, in descending order of classification, suitable:
1. Uzeyr Azizov
2. Fuad Aliyev
3. Orkhan Hasanov
Candidate Akhmed Bayramov did not attend the activities of the second phase of the selection process, while Umid Mammadli and Zaur Mammadzada gave up during the interview, after being reminded of the temporary nature of the hiring.
According to the public notice, the provisional classification list of candidates considered suitable will be published on the Embassy's website and notice board at the end of the second phase. Following the 02 (two) working-day appeal period, the result will be published, in classification order, at the Embassy's electronic site.
The name of the candidate placed first in this selection process will be submitted to the Ministry of External Relations of Brazil, in Brasília, which will authorize the hiring of the candidate.
As soon as it is authorized by the Ministry of External Relations, the candidate classified in first place will be summoned, by electronic message, to the Embassy premises to sign the temporary contract and start his activities, as per the public notice of this selection process.
There being no other subject to be discussed, the meeting was finished and this MINUTE was written on this date.
SELECTION COMMITTEE
_______________________________
EMBASSY OF BRAZIL IN BAKU
SELECTION PROCESS 01/2022- SUPPORT ASSISTANT / DRIVER
MINUTE OF THE 1st MEETING - SELECTION COMMITTEE
CURRICULUM ANALYSIS
On the 26th (twenty-six) day of September 2022, at the Embassy of Brazil in Baku, the members of the Selection Committee met for the present selection process.
The Selection Committee, based on the submitted documents, rejected the application of candidates whose qualifications were considered incompatible with the requirements for the offered job, having considered the candidates listed below, in alphabetical order, to be suitable for the second phase of the selection process, consisting of an interview and a driving test:
1. Akhmed Bayramov
2. Fuad Aliyev
3. Orkhan Hasanov
4. Umid Mammadli
5. Uzeyir Azizov
6. Zaur Mammadzada
The selected candidates will receive an electronic message requesting their presence in the interview and driving test, at the Embassy premises, on a date and time individually established, where they will be evaluated, as per the public notice of this selection process.
There being no other subject to be discussed, the meeting was finished, and this MINUTE was written on this date.
SELECTION COMMITTEE
__________________________________________
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
PROCESSO SELETIVO 01/2022- AUXILIAR DE APOIO/MOTORISTA
ATA DA 1ª REUNIÃO – COMISSÃO DE SELEÇÃO
ANÁLISE DOS CURRÍCULOS
Aos 26 (vinte e seis) dias de setembro de 2022, na Embaixada do Brasil em Baku, reuniram-se os membros da Comissão de Seleção para o presente processo seletivo.
A Comissão de Seleção, com base na documentação apresentada, indeferiu a inscrição dos candidatos cujas qualificações foram julgadas incompatíveis com as exigidas para o emprego oferecido, tendo sido considerados aptos para a segunda fase do processo seletivo, constituída de entrevista e prova prática de direção, os candidatos abaixo relacionados, listados por ordem alfabética:
- Akhmed Bayramov
- Fuad Aliyev
- Orkhan Hasanov
- Umid Mammadli
- Uzeyir Azizov
- Zaur Mammadzada
Os candidatos selecionados receberão mensagem eletrônica solicitando sua presença na entrevista e na prova prática, na sede da Embaixada em data e horário pré-determinado individualmente, onde serão avaliados, de acordo com o descrito no edital do presente processo seletivo.
Nada mais havendo a tratar, deu-se por encerrada a reunião, lavrando-se, nesta data, a presente ATA.
COMISSÃO DE SELEÇÃO
____________________________________________
ATENÇÃO
Estada superior a 15 dias no Azertbaijão:
* Estrangeiros que permaneçam temporariamente na República do Azerbaijão por mais de 15 dias (para cidadãos da República do Cazaquistão por mais de de 30 dias) devem se registrar no local da estadia.
* Quando um estrangeiro mudar de local de estadia, deverá registar-se no novo local, no prazo de 5 dias úteis, a contar da data de chegada ao novo endereço, na forma prevista nos artigos 21.2-21.5 do Código de Imigração do Azerbaijão.
Caso o estrangeiro esteja registrado em imóvel de propriedade do dono do imóvel e se mude para outro imóvel do mesmo proprietário, não haverá necessidade de fazer novo registro.
* O prazo para o registro de estrangeiro, após a chegada ao país, é de 15 dias, exceto para cidadãos do Cazaquistão, que o prazo é de 30 dias.
O cidadão deverá solicitar seu registro por meio de serviços eletrônicos electronic services:
- no site oficial do Serviço de Migração do Estado da República do Azerbaijão, portal e-government e-government portal;
- pelo e-mail (qeydiyyat@migration.gov.az); ou
- presencialmente nos departamentos regionais de migração
regional migration departments, https://migration.gov.az/ ou centros de "serviço ASAN" ASAN service .
* Documentos exigidos:
- formulário de aplicação;
- Cópia do passaporte (outro documento de passagem de fronteira) do estrangeiro (incluindo a página do visto e as páginas que indicam a última entrada no país).
* Nenhuma taxa estadual é exigida para o registro de estrangeiros e apátridas.
__________________________________________
Tender Invitation No. 001/2022
PUBLIC NOTICE
1. The Embassy of Brazil in Azerbaijan intends, through extensive market research, to identify a property to serve as its chancery, in compliance with the guidelines provided by the Ministry of External Relations of Brazil and other relevant governmental agencies. All companies, certified real estate brokers or owners of properties who wish to submit proposals under the conditions stipulated below and agree to include in the lease contract the clauses herein mentioned must submit their proposals no later than 22 September 2022, to the electronic address administ.baku@itamaraty.gov.br.
2. Some of the necessary features of the property to be rented, as well as some clauses that must be included in the rental contract are:
a. location: central business, diplomatic and governmental district of Baku;
b. type of property: unfurnished office, in a commercial/business building, independently managed or managed by a specialized company, with security service 24/7 through physical and electronic vigilance, interior cleaning at least three times a week;
c. dimensions: between 400 and 450m2;
d. rooms (internal requirements): One office with space for large meeting table and receiving visitors with separate WC for Head of Mission; one large office with separate WC for Deputy Chief of Mission; at least seven offices for Embassy staff/sections – all offices to be equipped with windows; one Embassy reception area equipped with a security booth at the entrance; one consular reception area with its own separate entrance equipped with a counter and glass partition to enable attention to the public from within the consular section office; equipped kitchen/cafeteria for staff use, preferably windowed; at least four WCs for employees and visitors; storage room/facility; common space for shared printers/copiers; central air conditioning/heating; advanced IT/cable TV/Internet services/facilities in all working spaces; one room/technical closet for IT server and PBX; indoor parking for two official and ten staff vehicles;
e. minimum lease period: 05 years;
f. the lessor shall be responsible for the total costs of adaptations necessary to the functioning of the Embassy, such as dividing walls, water filters, air conditioning/heating systems, IT, cable TV and internet installations, installation of flag poles and coat of arms, among others.
3. Before the contract is signed, the lessor must provide a certificate of inspection of the property, to be carried out by a qualified professional. He/ She must write a report on its characteristics, facilities, maintenance conditions and state of conservation, as well as prove that it meets the legal and physical requirements as per the country's legislation.
4. The contract will be signed between the owner or his legal representative and the Brazilian Government, represented by the Ambassador or Chargé d’Affaires in Azerbaijan. In addition to the usual provisions, the contract must include the following clauses:
a. diplomatic clause under the Vienna Convention, which exempts the lessee from a contractual fine in the event of suspension or termination of diplomatic relations between Brazil and Azerbaijan, which provokes the immediate termination of the contract;
b. termination clause, which exempts the lessee from a contractual fine in the event of the closure of the Brazilian Embassy in Azerbaijan, which provokes the immediate termination of the contract;
c. the provision for the immediate termination of the contract, with the reimbursement of any security deposit and the amount of unused rent paid, in the event of structural failures in the construction that compromise the security of the property or its regular use by the lessee, or if irreversible and integral damage to the property occurs, including when caused by force majeure and unforeseeable circumstances. In the event of partial damage to the property, which temporarily prevents its regular use by the lessee, the lease and rental payments must be suspended until completion of the property recovery works, under responsibility of the lessor, and its reoccupation.
d. in case there is a security deposit, the full reimbursement of such security deposit - or its use to pay off unexpired rental periods - at the end of the occupation, if there is no damage to the property, in addition to those caused by natural wear and tear.
e. a fixed 5-year term of lease, with the possibility of negotiating an Additive Term for further fixed lease period at the end of the contract. Automatic renewal clause of the lease contract is prohibited.
The Embassy’s Administration Commission
15 September 2022
To view in pdf click here
_______________________________
UPDATED RULES TO ENTER BRAZIL
Click here
UPDATED RULES TO ENTER BRAZIL
https://www.gov.br/anvisa/pt-br/english/updates
New requirements for entry into Brazil were published on 12 September 2022 by Interministerial Ordinance 678/22 and entered into force immediately.
The Ordinance establishes new rules for international travel to Brazil during the Covid-19 pandemic, which must be observed by all travelers as well as by companies responsible for air, waterborne and land transportation.
VACCINATION/TESTING
In general terms, the new rules reinforce the central role of vaccination at the national border for all types of transportation.
For that reason, it continues to be mandatory for all individuals including Brazilian and foreigners residents that are eligible for vaccination and who intend to enter Brazil to present a proof of complete immunization.
- According to the ordinance, a traveler will be considered fully vaccinated when he/she has completed the primary vaccination schedule (two doses or a single dose, according to the immunizer) at least 14 days before the date of departure. The vaccines allowed in Brazil are those approved by the National Health Vigilance Agency (Anvisa), the World Health Organization (WHO) or the authorities of the country where the traveler was immunized. The proof must contain the name of the traveler, the commercial name or name of the vaccine manufacturer, the batch number(s) of the applied dose(s) and the date(s) of application of the dose(s).
The new Ordinance admits, as an alternative to full vaccination proof, that the traveler present proof of having been tested (antigen test or RT-PCR) to screen for SARS-Cov-2 (Covid-19) infection, with a negative or non-detectable result. Such test must have been performed one day before the moment of boarding the flight to Brazil.
In addition, medical certificates of recovery from Covid-19 will not be accepted as a proof of complete vaccination. And finally, following a recommendation of the National Agency for Health Vigilance (ANVISA), quarantines on arrival to Brazilian territory are no longer required.
Entry into the national territory of travelers who have had Covid-19 in the last ninety days, counted from the date of symptom onset, who are presently asymptomatic but whose RT-PCR or antigen test for coronavirus SARS-CoV-2 (covid-19) is still positive, will be allowed upon presentation of the following documents:
- two positive (detected) RT-PCR results, with an interval of at least fourteen days, the second of which must have been performed up to one day before the moment of departure/entry into the country; and
- a medical certificate that the individual is asymptomatic and able to travel, including the date of travel, which must be signed by a certified physician.
Foreigners who are not fully vaccinated and who have not tested negative for the PCR test or antigen for the detection of Covid-19 will not be allowed to enter the national territory, with the following exceptions as per Article 2 of the Ordinance:
- children under the age of twelve;
- cargo transportation workers;
- aircraft crews;
- border residents in twin cities; and
- those admitted into the country due to humanitarian crises recognized as such by the president of the Republic (art 3 of Law 13.684/2018), provided that they have fulfilled the relevant legal immigration requirements, pursuant to article 2 - V of the Interministerial Ordinance.
___________________________
Contratação, temporária, de auxiliar de apoio/motorista, para a Embaixada do Brasil em Baku.
Para maiores informações favor clicar aqui.
EMBAIXADA DO BRASIL EM BAKU
contratação de Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário PROCESSO SELETIVO - 01 / 2022
EDITAL
1. DO PROCESSO SELETIVO
1.1 A Comissão designada pelo Embaixador do Brasil em Baku pela Ordem de Serviço de 6 de setembro de 2022 visa informar todos os interessados que, nos termos do Decreto nº. 1.570/95, de 21 de julho de 1995, e da Portaria do Ministro das Relações Exteriores do Brasil de 12 de setembro de 1995, foi iniciado, nos termos deste Edital, processo seletivo para contratação de 01 (um) Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, prestar serviços na Embaixada do Brasil em Baku.
1.2 O presente processo seletivo não configura concurso público e o emprego de auxiliar de apoio não é cargo público nem função pública.
1.3 O processo seletivo constará de avaliação da aptidão do candidato para o exercício da função a que se candidata e nos idiomas azerbaijano e inglês. Se houver igualdade de de qualificações, será dada preferência ao candidato que demonstrar melhor conhecimento da língua portuguesa ou, subsidiariamente, da língua espanhola.
1.4 O edital do processo seletivo será publicado em português e em inglês na página eletrônica da Embaixada: https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku, bem como anunciado em azerbaijano e em inglês, no endereço eletrônico: https://en.boss.az.
2. Do Método de Seleção
2.1 O processo seletivo constará de avaliação da capacitação do candidato por meio de pontuação atribuída nas seguintes fases de seleção:
a. primeira fase - análise e classificação dos currículos dos candidatos apresentados;
b. segunda fase - prova prática e entrevista dos candidatos selecionados na primeira fase.
3. DOS RESULTADOS E DO PRAZO DE VALIDADE DO PROCESSO SELETIVO
3.1 A conclusão de cada fase se dará em 28/09/2022 e 30/09/2022. O resultado de cada fase será publicado na página eletrônica da Embaixada;
3.2 Finda a segunda fase, lista de classificação provisória dos candidatos considerados aptos será publicada no quadro de avisos e na página eletrônica da Embaixada;
3.3 Após o prazo de interposição de recurso, o qual se encerrará 02 dias úteis após a publicação mencionada no item 3.2, bem como a apreciação do mesmo pela Comissão de Seleção, será divulgado resultado final, por ordem de classificação dos candidatos, no endereço eletrônico da Embaixada.
3.4 Será submetido ao Ministério das Relações Exteriores do Brasil, em Brasília, o nome do candidato colocado em primeiro lugar no presente processo seletivo. Caberá ao Ministério das Relações Exteriores do Brasil autorizar a contratação desse candidato.
3.5 O presente processo seletivo terá validade de 12 meses, contados a partir da data de sua conclusão, ocorrida com a divulgação de seu resultado final. Na eventualidade de o candidato selecionado não demonstrar bom desempenho em suas funções, a vaga será preenchida com a convocação do candidato que haja obtido o segundo melhor conceito e assim por diante.
4. DO REGIME DE CONTRATAÇÃO
4.1 O Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, é o empregado contratado localmente pela Embaixada em Baku, por tempo determinado, para prestar serviços de apoio por 40 horas semanais.
4.2 As relações trabalhistas do Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, com a Embaixada são regidas unicamente pela legislação da República do Azerbaijão, tendo, exclusivamente, os benefícios nela previstos.
4.3 A duração do contrato objeto do presente processo seletivo será de três meses, podendo ser renovado com anuência, por escrito, das partes.
4.4 O contrato de trabalho poderá ser rescindido a qualquer tempo, mediante aviso prévio por escrito de 03 dias, conforme legislação local (artigo 53 do Código do Trabalho da República do Azerbaijão).
5. DO EMPREGO e da descrição do trabalho
5.1 O Auxiliar de Apoio – inclusive na Função Motorista em Caráter Temporário, executará tarefas de serviços gerais, inclusive na função de motorista, entre outros serviços, a serem realizados conforme a necessidade e a designação da Embaixada do Brasil em Baku.
5.2 O Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, cumprirá carga horária de 40 horas semanais na sede e na residência da Embaixada do Brasil, na condução de seus veículos oficiais, ou em outros locais indicados pela Embaixada.
5.3 O Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, deverá estar familiarizado com os padrões de etiqueta social adequada para o desempenho de suas atividades, bem como utilizar roupas apropriadas à função.
5.4 O Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, deverá ter carteira de habilitação profissional, conhecer a legislação de trânsito do país e obedecê-la rigorosamente.
5.5 O Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, deverá ter boas habilidades de comunicação - incluindo conhecimento do idioma inglês satisfatório para o desempenho de suas atividades.
5.6 O Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, deverá ter domínio dos percursos geográficos necessários ao seu trabalho, na cidade e fora dela, em território azerbaijano, bem como conhecimento dos meios virtuais de localização. O Auxiliar de Apoio deverá acatar indicação de trajetos alternativos que lhe sejam apontados por representantes da embaixada.
5.7 O empregado deverá ter honestidade, confiabilidade, e sólida ética de trabalho e manter sigilo sobre o desempenho de suas funções.
5.8 Para melhor desempenho de suas atividades, o Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, deverá demonstrar motivação, iniciativa e capacidade de aprendizagem, incluindo trabalho em equipe, com respeito e cooperação para com os demais membros da Residência e da Embaixada do Brasil em Baku.
5.9 O Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, deverá demonstrar flexibilidade, quando necessário e dentro do limite legal e razoável, com o horário de trabalho proposto.
5.10 O Auxiliar de Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, deverá zelar pelos veículos a serem conduzidos, patrimônio da Embaixada do Brasil em Baku.
6. Da Remuneração
6.1 A remuneração mensal bruta do Auxiliar de Apoio – Inclusive na Função Motorista, em Caráter Temporário, é de AZN 1.318,24 (um mil, trezentos e dezoito manats, vinte e quatro centavos), com as obrigações e vantagens previstas na legislação local e no Código do Trabalho da República do Azerbaijão. Desse valor total serão descontadas as obrigações legais.
7. Dos Requisitos
7.1 O candidato deverá:
- ter pelo menos 18 anos de idade e, preferivelmente, ser maior de 30 anos;
- ser fluente na língua azerbaijana e ter capacidade de comunicação no idioma inglês;
- apresentar atestado de aptidão física e mental, comprovada por instituição médica oficialmente reconhecida;
- apresentar certificado de conclusão “ORTA” (nono ano do ensino fundamental);
- possuir carteira de habilitação profissional para condução de veículos;
- apresentar documentos comprobatórios de experiência profissional como motorista, fornecidos por pessoa física ou jurídica, onde constem nome e contato dos signatários;
- comprovar inscrição junto ao sistema previdenciário azerbaijano;
- assinar declaração fornecida por esta Embaixada em que o candidato solicite sua inscrição no processo seletivo, declare aceitar os termos deste edital e ateste estar ciente de que o emprego a que está concorrendo não se confunde com emprego ou função pública regido pelo direito brasileiro;
- no caso de brasileiros ou estrangeiros, comprovar situação regular de residência e de permissão legal para o exercício de atividade remunerada, nos termos da legislação local;
- no caso de brasileiros, comprovar quitação com o serviço militar e com as obrigações eleitorais, bem como apresentar declaração de não ocupam cargos, empregos ou funções públicas.
8. Do envio de inscrições
8.1 Os interessados devem enviar cópias digitalizadas dos documentos obrigatórios acima listados para o correio eletrônico administ.baku@itamaraty.gov.br, até a data limite de 23 de setembro de 2022.
Baku, 09 de setembro de 2022.
Comissão de Seleção
_____________________________
Temporary hiring, support assistant/driver for the Embassy of Brazil in Baku. For further information, please click here.
BRAZILIAN EMBASSY IN BAKU
TEMPORARY SUPPORT ASSISTANT/DRIVER HIRING
PROCESS - 01 / 2022
NOTICE
1. SELECTION PROCESS
1.1 The Selection Commission, appointed by H.E. the Ambassador of Brazil in Baku, under the terms of “Decreto” No. 1.570 of July 21, 1995, and the Ministerial Edict of the Ministry of Foreign Affairs of Brazil of September 12, 1995, has started a selection process for the temporary HIRE OF ONE (01) SUPPORT ASSISTANT/DRIVER to work for the Embassy of Brazil.
1.2 The present selection process is not to be construed as a Brazilian government civil service selection exam. The job of support assistant is not a Brazilian government civil service position, nor a Brazilian government civil service commission.
1.3 The selection process will consist of an evaluation of the candidate's qualifications for the job which she/he is applying, including Azerbaijani and English (see 7.1.b). In case qualifications are equivalent, preference shall be given to the candidate with better knowledge of the Portuguese language or, subsidiary, of the Spanish language.
1.4 This notice shall be published in Portuguese and English on the Embassy official website (https://www.gov.br/mre/pt-br/embaixada-baku) and publicized in Azerbaijani and English via the https://en.boss.az website.
2. SELECTION METHOD
2.1 The selection process will consist of an evaluation of the candidate's qualifications through the score attributed in the following selection phases:
a. first phase - analysis and classification of the curricula of the candidates;
b. second phase – practical driving test and interview for candidates selected in the first phase.
3. RESULTS AND VALIDITY PERIOD OF THE SELECTION PROCESS
3.1 The results of each phase's completion will be announced on the Embassy website on 09/28/2022, and 09/30/2022; only candidates selected in the first phase will be called for the practical test and interview.
3.2 At the end of the second phase, a provisional ranking list of candidates considered suitable will be published on the Embassy notice board and on the Embassy website;
3.3 After the appeals period, which will end two (02) business days after the publication specified in item 3.2 and deliberation on any appeals by the Selection Commission, the final result will be published on the website of the Embassy in order of classification of the candidates.
3.4 The Brazilian Ministry of Foreign Affairs in Brasilia will receive the name of the candidate who placed first in this procedure. The employment of this candidate must be approved by the Brazilian Ministry of Foreign Affairs.
3.5 This selection process will be valid for a period of twelve (12) months following the date on which it was completed and its results were published. If the chosen candidate refuses the offer or does not perform well in his or her duties, the vacancy will be filled by the candidate who received the next best evaluation and so on.
4. HIRING REGIME
4.1 The Temporary Support Assistant/Driver is a locally hired employee. He/she will be hired for a fixed period of time. His/her work regime shall be a 40-hour week.
4.2 The Temporary Support Assistant/Driver employment relationship with the Embassy of Brazil shall be governed solely by the legislation of the Republic of Azerbaijan.
4.3 The contract to which this selection process refers will be valid for a period of three (03) months and may be renewed with the written consent of the parties.
4.4 The employment contract may be terminated at any time, upon three (03) days' written notice, in accordance with local legislation (Article 53 of the Labor Code of the Republic of Azerbaijan).
5. EMPLOYMENT AND JOB DESCRIPTION
5.1 The Temporary Support Assistant/Driver will perform general tasks, including driving Embassy official vehicles, to be performed according to the needs and instructions of the Embassy.
5.2 The Temporary Support Assistant/Driver will work 40 hours per week. He/she shall perform his/her duties at the Embassy’s chancery and residence, driving Embassy official vehicles and in other locations as indicated by the Embassy.
5.3 The Temporary Support Assistant/Driver must observe proper social manners, as well as wear clothing appropriate to his/her duties.
5.4 The Temporary Support Assistant/Driver must hold a professional driver's license, be familiar with and respect all applicable traffic laws.
5.5 The Temporary Support Assistant/Driver must have good communication skills, including knowledge of the English language at a satisfactory level to the performance of his/her duties.
5.6 The Temporary Support Assistant/Driver must be proficient regarding routes needed for his/her duties, both inside and outside Baku, across the Azerbaijani territory, in addition to Internet driving apps. The Support Assistant shall accept the indications of the Embassy staff members regarding alternative routes.
5.7 The employee must be trustworthy, reliable and have a strict work ethic, while keeping discretion regarding the accomplishment of his/her obligations.
5.8 For the adequate performance of his/her duties, the Temporary Support Assistant/Driver must demonstrate motivation, initiative, and capacity to learn, as well as teamwork ability, cooperating with and being respectful to other employees of the residence and of the chancery of the Embassy of Brazil in Baku.
5.9 The Temporary Support Assistant/Driver must, whenever necessary, demonstrate flexibility to adjust to reasonable working hours, under the terms of Azerbaijani labor law.
5.10 The Temporary Support Assistant/Driver shall take due care of the vehicles to be driven, which are the property of the Embassy of Brazil in Baku.
6. SALARY
6.1 The gross monthly salary of the Temporary Support Assistant/Driver shall be AZN 1,318.24 (one thousand, three hundred and eighteen manats, and twenty-four cents), with the obligations and advantages established under Azerbaijani labor legislation. Any legal obligations shall be deducted from the said gross monthly salary.
7. REQUIREMENTS
7.1 The candidate must:
a. be at least 18 years old and preferably over 30 years old;
b. be fluent in Azerbaijani and have a working knowledge of English;
c. provide a certificate of physical and mental health, issued by a medical institution recognized as such by the government;
d. provide the “orta” (9th grade) school conclusion certificate;
e. hold a valid professional driver's license;
f. provide proof of professional driving experience, with names and contact information of former employer;
g. provide proof of enrollment in the Azerbaijani social security system;
h. sign a statement provided by the Embassy to the effect that the candidate accepts the terms of this public notice and that he/she is aware that the position they are applying for is not to be construed as a government position or commission ruled by Brazilian law;
i. Brazilian or foreign citizens must provide proof of legal residency status and working permit in Azerbaijan;
j. Brazilian citizens must provide proof of having fulfilled legal voting obligations and a statement that he/she does not hold any government position, job or function. Male Brazilian citizens must also provide proof of having fulfilled military obligations.
8. REGISTRATION APPLICATIONS
8.1 Interested parties must send scanned copies of the mandatory documents listed above to the e-mail administ.baku@itamaraty.gov.br by the deadline of September 23, 2022.
Baku, September 9, 2022.
SELECTION COMMISSION
___________________________
VISIT VISA (VIVIS)
The visit visa will be issued to foreigners traveling to Brazil for staying up to 90 days without purposes of immigration or the exercise of paid activity. Visit visas can be granted for those traveling for tourism, business, transit, artistic or sports activities, study, volunteer work, or to attend to conferences, seminars or meetings, among other purposes - provided there is no payment or remuneration of any type in Brazil and the stay does not exceed 90 days.
REQUIREMENTS:
1 – A valid passport for a minimum of 6 months from the date of intended arrival in Brazil and with at least 2 blank pages available;
2 – Visa Application Form filled out, dated and signed by the applicant;
3 – One 3.5 x 4.5cm size photograph. The photo must be recent, with white background;
4 – Job certificate, in the applicant’s name, issued by the employer, indicating position, duration of the employment, base salary;
5 – Non-Azerbaijan passport holders must present Permit Residence Card from Azerbaijan Migration and valid visa to Azerbaijan;
6 – Income tax revenue or last six months banking statements;
7 – Hotel reservation or invitation letter from Brazil (with complete name of the applicant, nationality, purpose of the trip and intended period of stay);
8 – Round trip flight reservation;
9 - Minors: a copy of the Birth certificate is required in order to verify that the adults assisting the minors are in fact his/her parents; copy of the passports of both parents; if the child travels with one of the parents must be presented the permission letter signed and notarized from the other one; if one parent is deceased: attach a copy of the Death Certificate;
10 - Payment in AZN (manat). Not cash, credit card, personal or company checks are accepted. For Azerbaijan citizen, the fee is 152 AZN; Payment must be deposited at the:
International Bank of Azerbaijan (AZ64IBAZ39010029441100100120) Address: Nizami street, 67.
NOTE: There are no refunds for the consular fees.
ATTENDING CONFERENCES/SEMINARS AND SPORT/ARTISTIC EVENTS:
If attending a conference/seminar as either an attendee or speaker (as long as not receiving any form of payment or financial compensation), the applicant should include in his/her supporting documents the following:
- Leave Letter: the leave letter should mention the fact that the applicant is taking a leave in order to attend a conference or seminar in Brazil;
- Invitation Letter: a letter written by the organizers of the conference or seminar which the applicant intends to attend.
The Consular Authority, whenever it is deemed necessary, can require further documentation or information before issuing a visa.
The issuance of Visa shall be denied to any foreign citizen who, when submitting his/her application, behaves in an aggressive, insulting or disrespectful way.
IMPORTANT: Visa applicants are advised not to make any travel arrangements before they physically receive their visas.
TRANSIT VISA (VIVIS)
Brazil does not require a visa for travellers who intend to transit through Brazil. However, the visa is not needed only when you hold a single booking which contains multiple stops. If you have separate bookings (separate e-tickets), which imply that you will need to collect your luggage in Brazil, leaving the airport's international area, and then checking-in again, you will need to apply for a Visit visa. For further information on transit visas, please send an email to consular.baku@itamaraty.gov.br
_________________________________
ATENÇÃO! INFORMAÇÕES IMPORTANTES PARA TURISTAS NO AZERBAIJÃO.
Estada superior a 15 dias:
* Foreigners or stateless persons temporarily staying in the Republic of Azerbaijan for more than 15 days (for more than 30 days for citizens of the Republic of Kazakhstan) should get registered upon place of stay.
* When a foreigner or stateless person changes his/her place of stay, he/she should get registered upon new place of stay within 5 working days from the date of arrival at the new address in a way envisaged by Articles 21.2-21.5 of Migration Code. When a foreigner or stateless person is temporarily staying in another apartment (place of accommodation) owned by the owner of the apartment (place of accommodation) in which he/she is registered, his/her re-registration is not required.
* For the registration foreigner, within 15 days (within 30 days for citizens of the Republic of Kazakhstan) after arrival in the country, should apply via electronic services of the official website of the State Migration Service of the Republic of Azerbaijan, e-government portal and e-mail (qeydiyyat@migration.gov.az ) or in person to regional migration departments, or "ASAN service" centers.
* Required documents:
- application form;
- Copy of the passport (other border crossing document) of the foreigner (including the visa page and pages indicating the last entry to the country).
* No state fee is required for registration of foreigners and stateless persons upon place of stay.
_________________________________
MATRÍCULA CONSULAR:
A Embaixada do Brasil em Baku orienta que todos os brasileiros residentes no Azerbaijão efetuem a matrícula consular, de modo a facilitar o contato entre a Repartição Consular e o cidadão, localmente, ou com sua família no Brasil, se for o caso.
A matrícula consular poderá ser feita para qualquer cidadão brasileiro residente no Azerbaijão.
O Formulário de Matrícula Consular também pode ser enviado por e-mail, a pedido do interessado, ou ser obtido no Setor Consular da Embaixada do Brasil em Baku.
Para visualizar o formulário de matrícula consular, clique aqui
Para recebimento do formulário por email, o cidadão brasileiro residente no Azerbaijão deverá enviar mensagem para o endereço consular.baku@itamaraty.gov.br, com o assunto "Matrícula Consular".